pondelok 12. septembra 2016

Dogtrekking Slovenský raj - 37km / +1421m (10.9.2016)

Pred pár týždňami padlo rozhodnutie zas po pár rokoch nakuknúť do dogtrekkingového diania na Slovensku a skvele na to poslúžila práve chystaná akcia v Slovenskom raji :). Pri aktuálnom ... ehm ... "tréningu" by mi viac vyhovoval Long, kde toho veľa nabehať netreba, ale mám predsa ešte dáky ten týždeň, aby sa trošku nohy rozhýbali pri behu. Dni však ubiehali a okrem výletovania na dovolenke a 4km bajkovania do roboty a z roboty sa žiadna príprava nekonala :) ... no nič. Hádam si ešte pamätám čo to beh je :).

Na poslednú chvíľu padol od Marcelky návrh, či sa nepresunieme na miesto už v piatok po práci. A tak sme zmenili rezervačku ubytka, pobalili sa a s Marcelkou a Majkou vyrazili na miesto. Okolo 20:30 sme už mali kľúče od chaty, za sebou prezentáciu a vysvetlenie trate. Poďme teda jesť :). Vybalili sme sa a presunuli do prvého podniku. Spokojne sa usadíme a po informácii, že už nevaria hneď aj vstávame :). Presúvame sa do dediny, sadáme do pizzérie a situácia sa opakuje :). Na odporúčanie slečny za barom ideme skúsiť ešte jeden podnik. Tu s čelovkou vchádzam do zhasnutej chaty, kde 2ja chlapíci pozerajú telku ... "asi nemáte otvorené čo? :)". Tak sa vraciame naspäť do pizzérky, dávame si pivko a DRU tyčinky a ideme naspäť na chatu vyžierať vlastné zásoby :).

Ranné vstávanie ... no pár budíkov nám tam ráno zazvonilo, kým sme sa vytrepali z postelí :). Ale bolo to samozrejme stále lepšie akoby sme mali ráno pred dogtrekkom vyrážať z Košíc.
Keďže prezentáciu už máme za sebou, Marcelka iba ide nahlásiť mená a všetci 3 štartujeme. Ja a Majka ideme MID, Marcelka Mini trasu. Majka sa už vybrala na trasu, ja ešte pýtam od organizátorov euroobaly a idem ju nahánať :).

Rýchly štart :) - foto: Miška Pandulová


Na prezentácii nám bolo povedané, že zelená značka ide popri ceste, čiže nemusíme ísť po asfaltke. Aha. Tá odbočka na zelenú bola už tu :). Tak sa hneď na začiatok pár metrov vraciame :). Cestička ponad asfaltku je ale veľmi príjemná a beží sa po nej skvele :). Na asfaltke za priehradou čoskoro obiehame prvých štartujúcich, ktorí majú prechádzkové tempo :).
Po chvíli prichádzame  do dedinky Dobšinská Maša, kde Čiarka chytá infarkt z diviaka stojaceho na rohu. Našťastie bol len z dreva a tak nás nechal prejsť okolo :).
Čoskoro prichádzame po krásne behateľných cestičkách na miesta, kde to Majka poznala a tak som si len spokojne vykračoval za ňou cez Voniarky, Gápeľ, Pod Hanesovou (kde sme sa na susednom rázcestníku v tento deň ešte raz ocitli). Všade krásne lúky, kopce, výhľady ... hríby pri cestičke (teda zahliadol som 2 :) ). Ach :).
Ešte niekde v začiatkoch červenej značky cítim ako si príjemne špliecham blato na lýtka. Mám rád ten pocit. Hmmm. Ale trvá dáko príliš dlho. Chytám zo spodku batoh a zisťujem, že sa mi roztrhol hydrapak. Vyberám ho z batohu a otočený ho nesiem v ruke. Beh s ním je fakt veľmi zaujímavý a tak ho po pár odpitiach z roztrhnutej časti odkladám do bočného vrecka batohu a dúfam, že mi tam ešte dáka voda ostane. Našťastie je na trati všade kopa mlák a potôčikov, čiže sa spolieham, že ma Lesík ponúkne so svojou vodou a jemu bude stačiť tá okolo nás :).
Takto sme postupne prešli až na Besník, kde na nás po ukončení lesa vykukla Kráľova hoľa.


Pokračujeme ďalej na prvý kontrolný bod - sedlo Besník. Nasleduje krátka pauza, kde mi napadlo, že by som si mohol už dať aj magnézium proti kŕčom keď som už tak dlho nebehal. Míňam aspoň zvyšnú vodu z hydrapaku a odkladám ho do batohu. Zrazu sa k nám začali blížiť 2 dogtrekkári. Hups. Tak asi teda nebudeme mať prvé miesta s Majkou :). Po ich priblížení zisťujeme, že sú to Dáša a Miška, čiže mňa zatiaľ nikto neohrozuje :).

Spoločne všetci štyria pokračujeme po zelenej značke ... ehm ... či nepokračujeme? To, čo vyzeralo ako cestička, cestičkou nie je. Je to len kravami vydupané blato :). Podľa GPS ide značka asi 200m vedľa a tak ideme krížom cez lúku a 2 potôčiky / blatisté prekážky. Našťastie Garmin neklame a značka tu naozaj je. Ideme teda ďalej po cestičkách necestičkách s miestami poriadne rozbahneným terénom. Zo začiatku sa tie úseky snažím obchádzať, ale neskôr to už vzdávam a idem krížom cez.
Hmm. Nemalo by magnézium zabraňovať kŕčom? Prečo ich teda práve začínam dostávať? Lýtka pri behu nenormálne tvrdnú a bránia mi zvyšovať rýchlosť. Miestami dokonca na rovinkách musím prejsť do chôdze a tak sa mi všetky 3 dievčatá pomaly začínajú vzďaľovať. Po mikro pauze s preorganizovávaním tekutín v batohu sa mi už vzdialili z dohľadu a znovu ich dobieham až na cestičke s fáborkovým značením. A dobieham ich práve vďaka tomu, že s Lesíkom neobiehame blatisté úseky a ideme priamo cez nich :).
Prechádzame okolo úseku s dákou lukostreleckou súťažou. Všade plno lukostrelcov a pozorovateľov a tak aby som nevyzeral blbo, že dievčatá ešte vládzu behať a ja nie, snažím sa bojovať s kŕčmi ako sa len dá :). Je to ale skôr asi len také komické cupitanie ako dáky skutočný beh :). Zas mi všetky 3 zmizli z dohľadu a už sa lúčim s tým, že ich na trati ešte uvidím, keď tu zrazu Majka beží oproti mne :). Naľavo od cestičky bolo stádo kráv a premýšľam, či tak panikári kvôli nim, kým nezbadám mladého býčka priamo na cestičke :). Dáša a Miška prebehli, býk sa za nimi rozbehol, čo si teda asi ani nevšimli a keď zbadal Majku, tak sa obrátil na ňu :). Obchádzame ho teda cez vysokú trávu a žihľavu a stále si nás pozorne sleduje :). Naháňať sa mu už našťastie nechce a tak ideme dole kopčekom ku ranču pri Dobšinskej ľadovej jaskyni.

Koníky sa na nás prišli pozrieť, ale bežať s nami sa im nechcelo - foto: Majka Prokipčáková

Križujeme hlavnú cestu po kratučkom náučnom chodníku a už sme na parkovisku pod jaskyňou. V reštaurácii dopĺňame vodu, ja ostávam ešte chvíľku kvôli magnéziu a Majka ide napred. Počas výstupu ku jaskyni ju ešte mám na dohľad, ale pri jaskyni mi niekde mizne a ja úspešne míňam odbočku na pokračovanie modrej. Staré značenie modrej ma mätie ešte viac a tak po chvíľke blúdenia volám Majke kadiaľ šla. Kontakt sa nadviazať nepodarilo :P ... a tak si musím pomôcť sám :). Cestičku som úspešne našiel a užívam si poriadne stúpanie, ktoré mi je na nohy oveľa príjemnejšie ako beh :). Navyše tie skaly pri cestičke ... krása.

Ako býva zvykom, čo si vystúpaš, to musíš aj sklesať. Tak to je aj tu a modrá ďalej ide už iba dole kopcom. Asi tak 500m pred rázcestím Pod Hanesovou stretávam párik s dieťaťom. Dieťa bolo na chrbte otca v nosiči. Pomaly a opatrne idú dole po skalách a uvoľňujú mi cestu, aby som ich obehol. A ... popredvádzam sa :). Skaly celkom svižne zbehnem, rovnako aj cestičku za nimi a prichádzam k rázcestníku, ktorý je ďalším kontrolným bodom. Fotím ho a zrazu asi 20 sekúnd za mnou z lesa vychádza pohodovým tempom chlapík s dieťaťom na chrbte. Ehm. To moje svižné tempo bolo asi len v mojej hlave :P.

Nasleduje najzaujímavejšia časť trate. Tu mi nikto nekazí predstavy o mojom tempe a maďarské dôchodkyne ma našťastie neobiehajú. Niektoré sa uhýbajú, niektoré obieham cez príjemne chladný horský potôčik. A postupne prichádzam ku rebríku, na ktorý sme boli upozornení pri prezentácii. Skúmam rebrík, Lesík skúma skalu a zhodnocujeme, že si radšej prejdeme tých 50m po potoku. Tu som zbadal aj gumáky pripravené na brodenie :). Tie však nevyužívam a idem 10m po tej príjemne osviežujúcej vode, ďalších 20m po tej poriadne studenej vode a zvyšných 20m po tej k**** ľadovej vode, ktorú cítim až v .... :). No proste som rád, že som už odtiaľ vonku :).

Pokračujeme po krásnej dolinke po cestičkách, mostíkoch a trošku aj s pomocou reťazí a o chvíľku sme v Stratenej. Tu ešte dopĺňam vodu a po známych cestičkách idem na posledný úsek trate. Na konci Stratenej dobieham Majku a Mišku a zas pokračujeme spolu k 3. kotrole.


Nasleduje už len posledný "kopček", ktorý si teda vôbec nepamätám v takejto podobe. Určite bol predtým aspoň o 100m nižší, čiže v tom budú mať prsty určite organizátori :). Nakoniec sa stúpanie však skončí a už len krátky zbeh, posledných pár sto metrov po asfalke a sme v cieli v čase 5 hodín a 39 minút.
S časom síce nie som spokojný ale podľa svojho netrénovania som na dogtrekk šiel s cieľom dať to za 5-6 hodín a to sa teda podarilo :). Trasa bola krásna a aj napriek kŕčom, ktoré trvali polku akcie, som si ju naplno užil. Organizácia bola bezchybná a už teraz sa teším na ďalší ročník. Na ten už radšej potrénujem :).
Pre tentokrát môj čas v mužskej kategórii stačil na 1. miesto, čiže sme domov odchádzali ovešaní cenami :).


V Slovenskom raji sme s priateľmi ostali aj na druhú noc a pri nedeľnom výletíku v okolí ma veľmi potešilo, že Lesík takúto akciu v tomto tempe úplne vpohode zvládol a na prechádzke vôbec nebolo vidieť, že má za sebou dáky beh :).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára